+421 2 5556 3810
Kontakt

Ako pôsobí Concentrix®

Kedy je vhodné Concentrix® používať?

Concentrix® je vhodným výživovým doplnkom pri jednostrannej výžive alebo nepravidelnom stravovaní, ktoré môžu viesť k nerovnováhe v príjme mastných kyselín, vitamínov, stopových prvkov a minerálov. Dôsledkom toho môže byť nedostatočná koncentrácia a kolísavá pozornosť.

Concentrix®

  • Podporuje kognitivny vývoj detí, mladistvých i dospelých.
  • Zvyšuje koncentráciu a schopnost sa učiť.

Odpoporúčaný pre deti od 4 rokov a dospelých

  • pre ktorých je učenie ťažké,
  • ktorí majú problém s koncentráciou,
  • ktorí nemajú v strave dostatok omega-3-mastných kyselín, minerálov a vitamínov.

Omega-3 a omega-6 mastné kyseliny podporujú duševný vývoj.

Pozitívne ovplyvňujú množstvo životne dôležitých funkcií: mozgovú činnosť, imunitný systém, zmiernenie zápalu, zníženie zrážanlivosti krvi.

Omega-3 a omega-6 mastné kyseliny podporujú duševný rozvoj v detstve a mladosti a duševné schopnosti v starobe. Zlepšujú koncentráciu a schopnosť učiť sa. Tieto nenasýtené mastné kyseliny treba prijímať v potrave, pretože si ich ľudský organizmus nevie sám vytvoriť.

Prečo omega mastné kyseliny?

  • Polynenasýtené mastné kyseliny majú zásadný význam pre funkciu mozgu a nervového systému.
  • Omega-3 a omega-6 mastné kyseliny (EPA, DHA, GLA) sa podieľajú na syntéze a spätnom vychytávaní neurotransmiterov (chemické látky, ktoré slúžia na prenos vzruchov v nervovej sústave), a tým ovplyvňujú koncentráciu a duševný výkon.
  • Nedostatok omega-3 mastných kyselín alebo nerovnováha medzi omega-3 a omega-6 mastnými kyselinami môžu viesť k poruchám koncentrácie.
  • Hyperaktívne deti s poruchou pozornosti majú často nedostatok omega-3 mastných kyselín.
  • Omega-3 mastné kyseliny sú často skúmané ako doplnok stravy a ich pozitívny vplyv na rad orgánov ľudského tela je potvrdený množstvom odborných štúdií.
  • U detí s poruchou pozornosti s hyperaktivitou môžu doplnky stravy s omega-3 mastnými kyselinami podstatne zlepšiť množstvo prejavov tohto ochorenia.

Niektoré potraviny obsahujú vysoké množstvo omega-3 mastných kyselín. Je odporúčané jesť najmenej dvakrát týždenne mastné ryby alebo denne užívať doplnok stravy s omega-3 mastnými kyselinami.


EPA = kyselina eikosapentaenová
DHA = kyselina dokosahexaenová
GLA = kyselina gama linolenová

Zinok - stopový prvok, ktorý podporuje pamäť.

Zinok je po železe druhým najviac zastúpeným stopovým prvkom v ľudskom tele. Pre svoje funkcie patrí medzi najvýznamnejšie.

Zinok je nevyhnutný pre látkovú výmenu mozgu a pomáha prenášať vzruchy medzi nervovými bunkami. Nedostatok zinku môže poškodzovať pamäť, a preto je dostatočný príjem zinku dôležitý. Zvlášť deti a mladiství majú počas rastu zvýšenú potrebu zinku.

Hlavnou úlohou zinku je účasť na enzymatických reakciách v organizme.

Zinok má rozhodujúcu úlohu v regulácii neurotransmiterov, čo sú látky zodpovedné za prenos signálov medzi nervovými bunkami. Porucha nervových prenosov má za následok nervozitu, poruchy pamäti, motorický nepokoj, známe symptómy hyperaktivity a nedostatočnej pozornosti

Nedostatok zinku sa prejavuje vyšším sklonom k ​​agresivite a podráždenosti.

Kontrolované štúdie ukazujú, že hyperaktívne deti s poruchou pozornosti majú v porovnaní so zdravými deťmi často zníženú hladinu zinku v sére. Niektoré štúdie poukazujú na priamu súvislosť medzi výrazným deficitom zinku a prejavmi hyperaktivity a zníženej pozornosti.

Zinok je obsiahnutý predovšetkým v týchto potravinách: vnútornosti, ustrice, červené mäso, ďalej ryby, strukoviny a tiež tekvicové a slnečnicové semienka.

Children Having Fun And Balancing On Tree In Fall Woodland

Železo  - dôležité ako vzduch.

Železo je nevyhnutné pre správne fungovanie nášho tela. Väčšina železa v našom tele sa nachádza v červených krvinkách, v hemoglobíne, ktorý je nepostrádateľný pre prenos kyslíka z pľúc do tkanív. Preto môžeme povedať, že železo je pre nás rovnako dôležité ako vzduch.

Železo je tiež súčasťou množstva enzýmov a posilňuje imunitu, má vplyv na termoreguláciu.

Nedostatok železa v krvi sa prejavuje zníženou pozornosťou a schopnosťou koncentrácie.

Horčík - podporuje výkonnosť.

Horčík je minerál životne dôležitý pre vitalitu a výkonnosť mozgu.


Zvlášť pri strese sa môže potreba horčíka zvýšiť. Nepokoj, podráždenosť a nedostatočná koncentrácia môžu byť vyvolané nedostatkom horčíka.

Horčík je predpokladom pre koncentráciu. „Upokojuje“ nervy, stará sa o vyrovnanosť.


• Horčík podporuje medikamentóznu liečbu hyperkinetických porúch správania.
• Harmonizuje prenos nervových vzruchov.
• Zvyšuje odolnosť voči stresu.
• Redukuje výkyvy nálady.
• Potláča poruchy správania – hyperaktivitu, impulzivitu.

Doplnenie liečby poruchy koncentrácie o horčík zlepšuje jej účinnosť.

Deti s hyperkinetickými poruchami správania majú často zníženú hladinu horčíka.

Prirodzenými zdrojmi horčíka sú orechy, banány, mandle, tmavá listová zelenina, celozrnné pečivo.

Vitamíny – pre koncentráciu a dobrú pamäť.

Dôležité sú vitamíny B1, B2, B6 a B12:

• sú prospešné pre nervový systém – „nervy ako oceľové laná“.
• zkľudňujú a ovplyvňujú vyrovnanosť.
• vitamín B12 zvyšuje výkonnosť a zabraňuje neurodegenerácii.

Vitamíny skupiny B napomáhajú vstrebávaniu horčíka.

Kyselina listová, vitamín B6 a vitamín B12 prispievajú k stavbe buniek a ochrane stien ciev. Pri strese a vo fáze rastu má organizmus zvýšenú potrebu týchto vitamínov.

Hlavne vitamíny skupiny B zohrávajú dôležitú úlohu pri látkovej výmene v mozgu.

2 kapsule Concentrixu obsahujú 0,6 mg B1, 0,6 mg B2, 0,6 mg B6 a 2,0 µg B12.